23.11.2009

Du har`n

Sisten...du har'n!

Jeg frasier meg herved min status som voksen. Jeg har besluttet at jeg heller vil påta meg ansvar som åtteåring.
Jeg ønsker å dra på McDonald`s og tro at det er en fire stjerners restaurant.
Jeg ønsker å seile pinner over ferske sølepytter og bygge kai av småstein.
Jeg ønsker å tro at M&M sjokoladekuler er bedre enn penger fordi du kan spise dem.
Jeg ønsker å sitte under et stort eiketre og selge saft fra en bod sammen med mine venner på varme sommerdager.
Jeg ønsker å vende tilbake til en tid der livet var enkelt- der alt jeg trengte å kunne var fargene,multiplikasjonstab
ellene og barnerim. Og der jeg ikke lot meg plage av det jeg ikke visste, fordi jeg ga blaffen.
Alt jeg kunne var å glede meg fordi jeg var salig uvitende om ting som burde bekymre meg.
Jeg ønsker å tro at verden er rettferdig. At alle er snille innerst inne.
Jeg ønsker å tro at alt er mulig.
Jeg ønsker å være uvitende om livets problemer og kunne glede meg vilt over småting igjen.
Jeg ønsker å leve enkelt igjen.
Jeg ønsker ikke at dagen min skal bestå i computerkrasj, hauger av papirarbeid, deprimerende nyheter, kunsten å overleve flere dager i måneden enn det finnes penger på kontoen. Jeg ønsker å slippe legeregninger, sladder, sykdom og tap av mine kjære.
Jeg ønsker å tro på kraften i smil, klemmer, et vennlig ord, sannhet, rettferdighet, fred, drømmer, fantasien og det å lage engler i snøen.
Derfor: Her er sjekkheftet og bilnøklene og kredittkortregningene mine. Jeg trekker meg offisielt fra de voksnes rekker.
Og hvis dere ønsker å diskutere dette ytterligere, må dere først fange meg, fordi.... SISTEN! du har`n!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar